Hvorfor bedriften din trenger en nettside

Du har sikkert mange ganger hørt om bedriftsledere som klager på at hjemmesiden deres ikke fungerer godt nok, at de ikke genererer nok salg, det er ingen som gidder å lese dem, nettsiden er altfor kostbar, osv.

Så hvorfor investere i en nettside for bedriften din?

Hvis noen av disse tilfellene gjelder for nettsiden din, er det dessverre noen som ikke har gjort jobben sin godt nok. Kanskje du selv ikke har gitt utfyllende nok informasjon om hva formålet ditt med nettsiden er, ikke har vært fokusert nok på riktig målgruppe eller at innholdet er av lav kvalitet, noe som forklarer årsaken til at ingen gidder å bli værende der.

Det hjelper lite at du har en fancy nettside som er pen å se på hvis det ikke finnes noe nyttig informasjon der for leseren. Det kan også være at den eller de som har utviklet nettsiden din ikke er kompetent nok til å gjøre jobben sin.

Hvorfor? Jo, fordi i dag kan nesten hvem som helst bygge en hjemmeside. Dette betyr nødvendigvis ikke at hvem som helst burde bygge en nettside. Et grundig forarbeid er det aller viktigste for å kunne bygge en nettside som genererer nye, potensielle kunder til bedriften din. Det spiller ingen rolle om dette er en datingside eller en online casino-side som for eksempel https://storspillerspilleautomater.com/storspiller-spilleautomater-turneringer/ som tilbyr casinospill og casinobonuser til kundene deres. Hvis du bygger en nettside og kombinerer dette med jungeltelegrafen, er den allerede langt på vei til å bli en suksess.

Noen eksempler på hva en god nettside bør inneholde:

  • Bilder av de ansatte
  • Vis tidligere arbeid du/dere har gjort
  • En tydelig formidling av budskapet
  • Uttalelser fra tidligere kunder
  • En «Om Oss»-side som fenger
  • Flere måter å komme i kontakt med bedriften på
  • Sertifisering, godkjennelser, etc.
  • Stilig og moderne design

La oss heller se på hva en god og gjennomtenkt nettside kan bidra med for bedriften din.

Trygghet for kundene

Det du må ha svar på når en potensiell kunde vurderer å bruke nettopp din nettside til å finne det vedkommende er på jakt etter er spørsmålet: «Hvordan kan du garantere meg at jobben vil bli gjort skikkelig og at dette ikke bare er løgn?». Dette kan besvares på ulike måter. Et eksempel: den mest leste siden på et hvilket som helst nettsted, bortsett fra hovedsiden, er «Om Oss»-siden.

Bruk tydelige informasjonskilder

Gi god informasjon om bedriften deres, hva dere produserer eller hvilke tjenester dere kan tilby, og klar og tydelig kontaktinformasjon til de som har behov for dette.